Zmeniť heslo

Prečo je práca v kancelárii produktívnejšia

ako práca z domu
Rozšírené vyhľadávanie
Your search results
14 decembra, 2020

Prečo je práca v kancelárii produktívnejšia ako práca z domu?

Zatiaľ čo vďaka pokrokovým technológiám je práca z domu reálnejšia pre čoraz viac povolaní, väčšie i menšie spoločnosti postupne zisťujú, že práca v kancelárii vo veľkej miere prináša oveľa efektívnejšie výsledky ako práca z domu. Prečo je to tak?

1. Korektnejšia komunikácia

Správna komunikácia je základom dobrej spolupráce. Pri e-mailovej komunikácii je možné, že nebudú správa alebo zadanie adekvátne sformulované, a tým pádom ani pochopené. Pri stretnutí „face to face“ je možné pochopiť kontext aj vďaka neverbálnej komunikácii, a teda reči tela alebo gestikulácii.

2. Home office rozptyľuje pozornosť

Prácu z domu si v súčasnej situácii vyskúšalo veľa ľudí. Prišlo sa tak na to, že ľudia pri práci z domu, teda na home office, sa jednoduchšie rozptýlia okolitým ruchom ako tí, ktorí pracujú v kancelárii. Jednoduchšie sa nechajú rozrušiť rozhovorom so spolubývajúcimi, či nadmernou kontrolou e-mailov a nedokážu sa sústrediť na prácu tak, ako keď sú v office.

3. Ľudia sú tvory spoločenské

Ľudia prirodzene zle znášajú izoláciu, a preto je vhodnejšie pracovať v kolektíve ako v osamelosti domova. Podvedome hľadáme kontakt s inými osobami, a preto práca v kancelárii vlastne slúži primitívnej ľudskej potrebe. A len spokojný pracovník dokáže byť produktívny. E-mailová komunikácia, telekomunikácia a dokonca ani videokomunikácia tomuto účelu nevyhovujú dostatočne.

4. Pracovné priority

Ľudia pri home office síce dokážu pracovať efektívne, avšak často sú pokúšaný možnosťou presúvať ťažké alebo zložité záležitosti na neskôr. Pri práci v kancelárií existuje menšia pravdepodobnosť, že budete veci presúvať na inokedy, ale keď už ste tam, tak ich jednoducho urobíte.

5. Pocit spolupatričnosti

Pokiaľ človek pracuje z pohodlia domova, ťažšie sa identifikuje s kultúrou a hodnotami spoločnosti, pre ktorú pracuje. Pri práci v kancelárii pracovníci presne chápu svoje postavenie, zaradenie, povinnosti a celkové kompetencie.

6. Neformálne stretnutia zvyšujú produktivitu

Osobné stretnutia v rámci spoločnosti, i keď neformálne, môžu prinášať plodné výsledky či nápady v rámci rozhovorov so spolupracovníkmi. Prostredníctvom e-mailu alebo chatu je menšia pravdepodobnosť vytvorenia takýchto produktívnych vzťahov.

Práca na diaľku má svoje benefity, ktoré sa jej nedajú uprieť, avšak má aj svoje neodškriepiteľné negatíva, ako je neschopnosť kvalitnej spolupráce, nedostatočný tímový duch či spoločná produktivita. Ak chcete šetriť náklady na office, ale zároveň chcete udržať spoločného ducha firmy, skúste použiť coworkingové priestory, ktoré vám poskytnú vlastný priestor a zároveň znížia náklady prostredníctvom zdieľania s inými firmami.

Typ priestoru: Coworking
Zdieľať